Settling in

29 juli 2017 - Perth, Australië

Deze week begon eigenlijk de echte oriëntatieweek, en zo ook die van de universiteit. Op maandagochtend was er een welkoms praatje waarin alles nog even een keer werd uitgelegd. In het introductieprogramma van de uni stond geen tour van de campus, we hadden zaterdagochtend al een korte tour gehad, maar daar wist ik eigenlijk niks meer van. Dus heb ik mij ’s middags aangesloten bij de tour van de campus die eigenlijk voor de masterstudenten bedoeld is. Nu weet ik tenminste waar mijn lessen zijn.

Op maandagavond werden er vanuit Trinity meerdere activiteiten georganiseerd. Ik ben meegegaan op de Perth City walking tour. We zijn met de bus naar de stad gegaan (weet ik nu ook hoe dat moet) en daarna zijn we alle belangrijke punten afgegaan. De stad was echt prachtig verlicht, want het is hier natuurlijk al om 18:00 donker, en heel wijds opgezet.

Dinsdag was een dag van nuttige dingen regelen, campuskaart, smartrider (OV), bankrekening openen en een Australisch telefoonnummer regelen. Dit bijenkaar heeft de hele dag gekost, maar nu is het wel geregeld gelukkig. Het leuke is dat je wel overal exchange studenten tegenkomt en dat je die ook heel makkelijk herkent, waardoor je overal wel een praatje kan maken.

Op dinsdag is ook de Trinity party avond (waarom dinsdag hoor ik je vragen, geen flauw idee), waarop bijna het hele college in de partybus (ja echt zo een met lampjes en muziek) naar de Hip-E gaat, de meest gekke bar die ik ooit gezien heb. Ohja en even een leuk feitje over Australië: drank haal je in de Bottle-O, die een drive-through heeft!

Woensdag was er alleen een middagprogramma (slim, want er zaten die ochtend ongeveer 7 mensen wel aan t ontbijt), waarbij we naar de dierentuin van Perth zijn gegaan. Helaas regende het deze middag wel met vlagen, maar alsnog was de dierentuin erg leuk. Voornamelijk omdat ze een deel met Australische dieren hadden zoals kangoeroes, quokkas, Tasmanian devils, koalas en nog veel meer.

Donderdag was wederom een organisatiedagje. Ik wilde graag een Photo ID card, een identiteitsbewijs die je ook als internationale student in Australië mag kopen en voor veel dingen geldig is als vervanging voor je paspoort, zodat je daar niet de hele tijd mee hoeft rond te lopen. Dit regelen was echter een avontuurtje. Iemand van trinity had ons naar een postkantoor gebracht waar je deze kaart zou kunnen halen, maar daar aangekomen bleek dit toch niet het geval. Meerdere postkantoren, treinen, bussen, en een paar uur later was het dan toch geregeld, kennelijk moet je naar het Department of Transport.

Donderdagavond had de Res Club (club die activiteiten voor de residents van Trinity organiseert) een Aussie pub quiz georganiseerd, zodat we wat meer over Australië kunnen leren. Daarnaast was er een mogelijkheid om je alsnog in te schrijven voor de Swan Valley Tour van vrijdag, die eigenlijk vol zat, maar omdat er zoveel mensen alsnog geïnteresseerd waren wilden ze iedereen mee nemen.

Vrijdag vertrokken we in de ochtend voor de Swan Valley Tour, een rit door de omgeving van Perth. Tijdens deze rit kwamen we langs meerdere proeverijen; chocola, wijn, bier, nog meer chocola, rum en noga. Alles was heel lekker, en de mooie omgeving maakte het nog beter.

In de avond was het formal dinner, een welkomstdiner voor de nieuwe residents van Trinity. Iedereen had nette jurken/pakken aan, er werden veel speeches gehouden en het eten was wederom heerlijk.

Volgende week beginnen de colleges, en komen de meeste Australiërs terug van hun vakantie. In deze week begint ook het leven op de universiteit weer, en zullen de studentenclubs zich voorstellen.

1. Marja:
    29 juli 2017
    Wat een uitgebreid programma en fijn dat je al veel zaken hebt kunnen regelen.
  2. Wim:
    He Malou,

Lekker veel gedaan afgelopen week.
    Zaken op orde, je kan er tegen aan.
    Wel grappig dat er een dierentuin is met inheemse dieren. Kan je ze in elkgeval eens rustig bekijken :)
    Zijn er foto's gemaakt bij het formal dinner? Kan iedereen je tenminste zien in je prachtige formal dinner jurk. Waren er nog meer die zo'n soort jurk hadden?
    Was de chocolade lekker? Wat een werk hebben ze ervan gemaakt om zo'n heel tafereel te maken met huisjes, bomen, bergen etc.. Heb je er een hap uitgenomen??? :)
    Veel plezier aankomende dagen met de start van de colleges. Hoop dat het Australisch van de professoren is te volgen.
  3. Arnica:
    29 juli 2017
    Ha ha, chocolade tafereel was een zoekplaatje, maar ik heb m gevonden. Leuk om mee te lezen Malou! Je hebt al veel gedaan en gezien de eerste week! Succes met de start van de college's volgende week!
  4. Renee Limborgh:
    31 juli 2017
    Wat fantastisch, zoals je daar ontvangen wordt en wat ze je allemaal laten zien. Reuze Leuk! Nu maar hopen dat de colleges ook meevallen en boeien!