Here I am

24 juli 2017 - Perth, Australië

Goed nieuws: ik ben goed aangekomen in Perth, en dit keer zijn mijn tassen ook tegelijkertijd met mij aangekomen. Na twee lange vluchten en 5 uur wachten op Kuala Lumpur kwam ik om 02:30 aan op Trinity. Mijn kamer is een stuk groter dan ik had verwacht, en best wel luxe. Mij werdt verteld dat ik de volgende ochtend/middag maar gewoon het geluid moest volgen en dan zou ik vanzelf wel de dining hall vinden.

Die ochtend werd ik rond de lunch wakker en door een superlief Australisch ganggenootje persoonlijk naar de dining hall gebracht. Die middag was er een excursie naar Fremantle, een klein plaatsje onder Perth aan de kust. Ik ben maar meteen meegegaan om de slaap en jetlag tegen te gaan. In Fremantle hebben we de markt bezocht, een bierbrouwerij en aan het strand naar de ondergaande zon gekeken (alhoewel we de zonsondergang niet gehaald hebben want je werd van het strand afgeblazen).

Zaterdagochtend kregen we een tour over het terrein van de universiteit. Bizar dat alles hier op 1 groot terrein zit, inclusief bank, winkels, en koffietentjes. In de middag gingen we wandelen door Kings Park, een enorm groot park dat aan de rivier ligt tussen de universiteit en Downtown Perth. Het duurt bijna een uur om van de ene naar de andere kant te lopen. Zaterdag avond was er een coffee crawl waar we een aantal koffietentjes hebben bezocht.

Zondagochtend kregen we onze Trinity outfit, die bestaat uit een pet, polo, shorts, en kniekousen. De kleuren van Trinity zijn fel geel en paars, gelukkig hoeven we dit niet verplicht dagelijks te dragen (eigenlijk is het een beetje onduidelijk wanneer wel). Na de lunch gingen we met de bus naar Heirisson Island (een klein eilandje in de rivier door Perth) om tamme kangoeroes te vinden die je mocht aaien. We hadden geluk want toen wij aankwamen was er net een ranger geweest die ze gevoerd had dus ze zaten allemaal bij elkaar.

Deze week begint ook de introductie van de universiteit en alles wat daarbij komt kijken :)

1. Juliette:
    24 juli 2017
    Kun je alsjeblieft zo'n kangoeroe mee terug nemen ze zijn veel te lief en passen vast wel in het appartement.
  2. Renee Limborgh:
    24 juli 2017
    Wat geweldig en goed georganiseerd allemaal!
  3. Wim:
    24 juli 2017
    Mooie foto's! Die ondergaande zon heb je toch nog een beetje gehaald. Fijn dat ze je gelijk mee op pad nemen en zo al wat mensen leert kennen van de college. Verwacht nog wel een selfie in Trinity outfit :). Veel plezier tijdens de introductieweek.
  4. Ibaselle:
    24 juli 2017
    Malou we willen een foto van jou in je uniform
  5. Mariette:
    24 juli 2017
    Het klinkt allemaal heel goed, mooie foto’s!!! Genomen met je nieuwe camera?
    Ja en je snapt dat je niet ontkomt aan een foto met Trinity outfit. Wie heeft die kleuren bedacht?
  6. Marja:
    24 juli 2017
    Geweldig leuk om je foto's te bekijken en je eerste bevindingen te lezen. Machtig hoor!